søndag 23. januar 2011

Et gullkantet hjerte

Du ska få en dag i måra som rein og ubrukt står
med blanke ark og farjestifter tel,sang Alf Prøysen.

I dag er det jeg som sitter her med blanke ark. Jeg skal male mitt eget liv. Livet er representert ved et hjerte. Jeg vil fylle hjertet med vakre farger. Rødt og rosa for kjærligheten.

Du har vel ikke bare fylt livet ditt med kjærlighet, spør noen. – Nei. Svarer jeg. Da hjertet ble til hadde det huller for motgang og små topper for medgang.

Nettopp derfor velger jeg meg kjærlighetens farger. Jeg vil fylle alle hullene med kjærlighet. De små toppene er vakre symboler på vakre opplevelser og suksess. De beholder jeg.

Jeg fører selv penselen. Jeg bestemmer selv retningen på mitt liv. Hva ønsker jeg meg?

Frihet. Sommerfuglen er en god ambassadør for frihet. Jeg dekorerer bildet mitt med sommerfugler.

Tid. Tid til de som betyr noe for meg. Tid til å springe barbeint i gresset, tid til å observere en snøkrystall falle. Tid til å fylle mitt liv med det jeg vil det skal romme.

Jeg velger meg gull. Et gullkantet hjerte, et gullkantet liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar